Тема: Не рубай ялинку, не губи
тваринку, а краще природу бережи
Мета: ознайомити з результатами проектної
діяльності батьків, вчителів по темі "Захисти ялинку"; надати учням
можливість долучитися до конкретних дій по збереженню вічнозелених насаджень,
виготовити новорічну листівку; розвивати спостережливість, критичне мислення,
вміння робити висновки, розвивати навички усного мовлення; вчити працювати в
групах, представляти результати дослідницької роботи; виховувати дбайливе
ставлення до природи, екологічну культуру; розвивати особистість школяра через
підсилення творчих, моральних та соціальних основ.
Проблемне питання уроку: Як захистити зелених красунь від бездумного знищення?
Обладнання: тематична виставка книг, дитячі роботи, презентація, учнівські проекти, штучна ялинка, заготовки листівок, шаблони.
Проблемне питання уроку: Як захистити зелених красунь від бездумного знищення?
Обладнання: тематична виставка книг, дитячі роботи, презентація, учнівські проекти, штучна ялинка, заготовки листівок, шаблони.
Презентація проекту
I. Організаційний момент
- У нас сьогодні незвичайний урок. Ви старанно до нього готувалися і з хвилюванням чекали.
- Діти, якщо запитати людину, що красивого запам'яталося їй в житті, вона обов'язково скаже: весняна заметіль вишневого саду, барвистий літній луг, молода зелена травичка, свіжість морських хвиль, сяйво зимового снігу... Природа віддає людині все, що у неї є найкращого. Але її можливості небезмежні . Тому ми зобов’язані берегти природу, адже, знищуючи її, ми знищуємо себе. На дошці написаний вислів:« Кожний, хто посадив і виростив деревце, поставив собі за життя чудовий пам'ятник на віки». (Діти висловлюють своє розуміння цього висловлювання)
- У нас сьогодні незвичайний урок. Ви старанно до нього готувалися і з хвилюванням чекали.
- Діти, якщо запитати людину, що красивого запам'яталося їй в житті, вона обов'язково скаже: весняна заметіль вишневого саду, барвистий літній луг, молода зелена травичка, свіжість морських хвиль, сяйво зимового снігу... Природа віддає людині все, що у неї є найкращого. Але її можливості небезмежні . Тому ми зобов’язані берегти природу, адже, знищуючи її, ми знищуємо себе. На дошці написаний вислів:« Кожний, хто посадив і виростив деревце, поставив собі за життя чудовий пам'ятник на віки». (Діти висловлюють своє розуміння цього висловлювання)
II. Оголошення теми
-Отож , розпочнемо презентацію нашої роботи. Почуємо відповіді на ті питання, що нас хвилювали під час підготовки проекту, підведемо підсумки вашої дослідницької роботи, зробимо чудові новорічні листівки.
-Чи цікавою буде робота? Це залежить від вашої активності, уважності, творчості.
-Отож , розпочнемо презентацію нашої роботи. Почуємо відповіді на ті питання, що нас хвилювали під час підготовки проекту, підведемо підсумки вашої дослідницької роботи, зробимо чудові новорічні листівки.
-Чи цікавою буде робота? Це залежить від вашої активності, уважності, творчості.
III. Актуалізація опорних знань
-А як виникла ідея нашого проекту? Давайте пригадаємо! І у цьому допоможе казка!
-А як виникла ідея нашого проекту? Давайте пригадаємо! І у цьому допоможе казка!
Перегляд
інсценізації Вистава "Збережи ялинку"
Лисичка. А ти, котику, вмієш відгадувати загадки?
Котик. Найкраще від
усіх!
Лисичка. Добре! Спробуй відгадай!
Дорога біла стелиться,
І краю їй нема.
Сніжок мете . Метелиця.
Прийшла до нас ( зима)
Дорога біла стелиться,
І краю їй нема.
Сніжок мете . Метелиця.
Прийшла до нас ( зима)
Котик. Та це...це…
Лисичка. Ех, ти, хвалько ! Діти допомагайте!
Візерунки на
вікні він намалював мені,
Я по вулиці гуляю, він за ніс мене щипає.
Хто впізнає невидимку, того, хто поруч ходить взимку? (Мороз)
Я по вулиці гуляю, він за ніс мене щипає.
Хто впізнає невидимку, того, хто поруч ходить взимку? (Мороз)
Танцювали зайчики у гайку,
На сніжку біленькому, на сніжку.
Вибивали лапками гопака,
Хоч мела хурделиця ще й яка.
Гарно побігайчики – стриб та скік –
Зустрічали зайчики (Новий рік)
На сніжку біленькому, на сніжку.
Вибивали лапками гопака,
Хоч мела хурделиця ще й яка.
Гарно побігайчики – стриб та скік –
Зустрічали зайчики (Новий рік)
Котик. Ой!
Лишенько!Ой! Ой! Ой!
Лисичка. Та що трапилося?
Котик. Ми зовсім
забули, що скоро Новий рік!
Лисичка. Я так люблю це свято! Подарунки, вогники, ялинка! Але у нас немає ялинки!
Котик. У лісі є така красуня-ялинка. Ходімо швидше до лісу!Зрубаємо і принесемо її додому.
Котик. У лісі є така красуня-ялинка. Ходімо швидше до лісу!Зрубаємо і принесемо її додому.
Лисичка. Бери, котику, сокиру та швидше йдемо до лісу!
Ми до лісу ідем,
І ялинку там знайдем.
Зелену, пишну виберем
Та й додому принесем!
Ми до лісу ідем,
І ялинку там знайдем.
Зелену, пишну виберем
Та й додому принесем!
Котик. Яка краса!
Зрубаймо ось цю! ( Котик хоче зрубати ялинку, та на галявину вискакує Зайчик)
Зайчик. Стійте! Не рубайте!
Лисичка. Чому не можна рубати? Нам дуже потрібна ялинка на свято! Ми її
прикрасимо вогниками, іграшками, цукерками. Діти до нас на свято завітають.
Котик. Та без ялинки
ніякого Нового року не буде. Ми ж зрубаємо тільки одну ялиночку!
Зайчик. Ой! Ой!
(плаче). Не можна її рубати!
Лисичка. Що ж нам робити? Що ми скажемо нашим друзям, які чекають на ялинку? І як
Новий рік ми тепер зустрінемо?
Зайчик. Дітки,
допоможіть! Захистіть ялинку!
IV. Мотивація навчальної діяльності
- Ось яку
історію розповіли нам лісові друзі. Всі діти у класі не тільки замислилися над
тим, як захистити лісову красуню, але й почали активно діяти – працювати над
проектом «Не рубай ялинку».
-А яку мету ви перед собою поставили? ( Вчитися бути дбайливими господарями, зберегти ліс від знищення, стати друзями ялинки)
- Учні розподілилися на групи, намітили план роботи . І сьогодні крок за кроком простежимо шлях просування до мети, і я думаю, що ми зможемо захистити і зберегти нашу ялинку.
-А яку мету ви перед собою поставили? ( Вчитися бути дбайливими господарями, зберегти ліс від знищення, стати друзями ялинки)
- Учні розподілилися на групи, намітили план роботи . І сьогодні крок за кроком простежимо шлях просування до мети, і я думаю, що ми зможемо захистити і зберегти нашу ялинку.
V. Звіт учнів про хід виконаної справи
- Ми добре підготувалися, зібрали різноманітний матеріал. Інформацію ми знайшли в енциклопедіях, дитячих журналах, книжках, Інтернеті. Деякі з них представлені на виставці.
- Ми добре підготувалися, зібрали різноманітний матеріал. Інформацію ми знайшли в енциклопедіях, дитячих журналах, книжках, Інтернеті. Деякі з них представлені на виставці.
Багато корисної
інформації прочитали в шкільній бібліотеці. На основі цих пошуків ми
створили презентацію проекту, з якою хочемо вас ознайомити.
Презентація проекту
Слайди 1 - 6
Дослідники:Звідки ж пішла традиція прикрашати домівки ялинками? В давнину Новий Рік пов'язували з весною - початком відродження природи . На Русі до 1342 року було два Нових роки: церковний – 1 березня, та громадянський - 1 вересня. Потім їх об'єднали та святкували 1 вересня. Російський цар, Петро I, видав наказ про зміну дати Нового року – з 1 вересня на 1січня 1700 року і прикрашати ялиновими гілками, ялинками вулиці і домівки. Цей звичай він побачив у Німеччині. Ще з часів язичества давні германці поклонялися духам дерев. Вони вважали, що в ялині живе божество, яке охороняє все живе в лісі. Тому вони прикрашали гілки ялини мисливськими трофеями,щоб улестити божество. Першу новорічну ялинку встановлено на початку 1600 року в Ельзасі, французькій провінції. Краса ялинки полонила серця людей. Без неї не обходиться і сучасний Новий рік. Але багато людей не замислюється, скільки коштуватиме природі щорічне вирубування лісової красуні. Тому ми закликаємо захистити ялинку і поміркувати, як прикрасити наші оселі святково, щоб дарувати лісовій красуні життя.
Слайди 1 - 6
Дослідники:Звідки ж пішла традиція прикрашати домівки ялинками? В давнину Новий Рік пов'язували з весною - початком відродження природи . На Русі до 1342 року було два Нових роки: церковний – 1 березня, та громадянський - 1 вересня. Потім їх об'єднали та святкували 1 вересня. Російський цар, Петро I, видав наказ про зміну дати Нового року – з 1 вересня на 1січня 1700 року і прикрашати ялиновими гілками, ялинками вулиці і домівки. Цей звичай він побачив у Німеччині. Ще з часів язичества давні германці поклонялися духам дерев. Вони вважали, що в ялині живе божество, яке охороняє все живе в лісі. Тому вони прикрашали гілки ялини мисливськими трофеями,щоб улестити божество. Першу новорічну ялинку встановлено на початку 1600 року в Ельзасі, французькій провінції. Краса ялинки полонила серця людей. Без неї не обходиться і сучасний Новий рік. Але багато людей не замислюється, скільки коштуватиме природі щорічне вирубування лісової красуні. Тому ми закликаємо захистити ялинку і поміркувати, як прикрасити наші оселі святково, щоб дарувати лісовій красуні життя.
Слайд 7
Природолюби: Хвойні ліси – легені планети. 1га ялинового лісу
забезпечує річну потребу людини в кисні і понад 2500 тонн вологи. А скільки
користі від хвойного повітря, яке не дає змогу поширюватися
хвороботворним мікробам. Хвоя, гілки і шишки ялинки мають певну кормову
цінність. З ялини бджоли збирають пилок. Хвоя виділяє медяну росу, з якої
бджолина сім’я за 1 день може зібрати до 4 кг меду. Ялинка підгодовує і звірів,
і пташок. З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі,
папір, шовк,фанеру для літакобудування та інше. А з хвої, крім того,
виготовляють вітамін С.
Давньослов’янська назва ялинки означає – колюча. Її листки – хвоїнки живуть на дереві 5-7 років, а самій ялинці, щоб вирости, потрібно не менше 12 років. На Україні є ялинки довгожителі, їх вік -500 років. А ось цікавий факт. Найстарше дерево-рекордсмен живе на нашій планеті 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком більше 8000 років.
Давньослов’янська назва ялинки означає – колюча. Її листки – хвоїнки живуть на дереві 5-7 років, а самій ялинці, щоб вирости, потрібно не менше 12 років. На Україні є ялинки довгожителі, їх вік -500 років. А ось цікавий факт. Найстарше дерево-рекордсмен живе на нашій планеті 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком більше 8000 років.
Слайд 8
Пошуковці: З давніх - давен оспівують в легендах, піснях, казках красу ялинки.
Ми підготували для вас літературні уривки, в яких барвисто зображено смутний і трагічний момент - смерть ялинки. Ваше завдання – пригадати твір та автора.
А. "Василько з батьком підійшли до ялинки. Їм обом стало шкода молодого деревця. Струнке, зелене, веселе, воно маяло гілочками, наче раділо гостям...Яким підійшов ближче, замахнувся сокирою і вдарив по стовбурові. Ялинка затремтіла від низу до вершечка, наче злякалась несподіваного лиха, і кілька зелених ялиць упало на сніг. Яким рубав, а ялинка тремтіла, як у пропасниці. Василькові здалося, що вона ось-ось застогне. Ось деревце похилилося, хруснуло і, підняте, впало на сніг...Василько мало не плакав з жалю".
( М. Коцюбинський. «Ялинка»)
Б. "Ялинка лежала в кутку подвір'я між бур'яном та кропивою. Зірка із золотого паперу ще висіла на її вершечку і сяяла на сонці. На дворі весело гралися ті самі діти, що танцювали навколо ялинки на святі й так раділи їй. Найменший побачив і зірвав золоту зірку.
- Подивіться, що залишилося на цій старій ялині, - сказав він і наступив на її гілки так, що вона аж затріщала під його чобітками".
( Х. К. Андерсен. «Ялинка»)
-Чи впізнали ви , з яких творів ці уривки? (Прослухавши розповіді, діти відповідають на запитання, що змушують їх замислитися над тим, що не можна вирубувати ялини).
Ми підготували для вас літературні уривки, в яких барвисто зображено смутний і трагічний момент - смерть ялинки. Ваше завдання – пригадати твір та автора.
А. "Василько з батьком підійшли до ялинки. Їм обом стало шкода молодого деревця. Струнке, зелене, веселе, воно маяло гілочками, наче раділо гостям...Яким підійшов ближче, замахнувся сокирою і вдарив по стовбурові. Ялинка затремтіла від низу до вершечка, наче злякалась несподіваного лиха, і кілька зелених ялиць упало на сніг. Яким рубав, а ялинка тремтіла, як у пропасниці. Василькові здалося, що вона ось-ось застогне. Ось деревце похилилося, хруснуло і, підняте, впало на сніг...Василько мало не плакав з жалю".
( М. Коцюбинський. «Ялинка»)
Б. "Ялинка лежала в кутку подвір'я між бур'яном та кропивою. Зірка із золотого паперу ще висіла на її вершечку і сяяла на сонці. На дворі весело гралися ті самі діти, що танцювали навколо ялинки на святі й так раділи їй. Найменший побачив і зірвав золоту зірку.
- Подивіться, що залишилося на цій старій ялині, - сказав він і наступив на її гілки так, що вона аж затріщала під його чобітками".
( Х. К. Андерсен. «Ялинка»)
-Чи впізнали ви , з яких творів ці уривки? (Прослухавши розповіді, діти відповідають на запитання, що змушують їх замислитися над тим, що не можна вирубувати ялини).
Слайд 9
Промінчики: А ми написали власні вірші та казку про красуню
ялинку, які пропонуємо вашій увазі.
Слайд 10
Журналісти: Серед учнів школи, вчителів, батьків
та друзів ми провели опитування «Чи потрібна жива ялинка на Новий рік та
Різдво?» Всього було опитано 70 людей. З них 18 дали ствердну відповідь, 47 людей сказали «ні», а п’ятеро не
задумувались над цим питанням. Своєю роботою
ми залишилися задоволені, адже 67 % , тобто 2\3 , наших опитуваних
люблять природу, бережуть зелені насадження і не планують ні рубати, ні купляти
живу ялинку на свята.
Слайд 11
Трударики:Тож поміркуємо над тим, як зустріти Новий рік, не
рубаючи ялинки. Запам'ятайте, ялинка - не найголовніше. Можна прикрасити штучну
, використати для
прикраси живу ялинку у горщиках або ж рослини з квіткового магазину, які схожі
на ялинову зелень, вигадати
цілу низку виробів із гілочок сосни, сполучивши їх з новорічними прикрасами,
створити власними руками ялинку із підручних чи природних матеріалів. Варто
лише використати фантазію. Розгляньте слайди, які допоможуть вам пофантазувати на тему « Яка може бути
новорічна ялинка».
Слайди 12-14
- А ось такі ялинки
виготовили ми власними руками.
Слайди 15-16
Учитель
- Хоч і багато розповіли ми про ялинку, але вона ще трішки сумна. Вона мабуть засумувала за пухким сніжком, біленькими сніжинками, матінкою – зимою.
- А якою для вас є зима? Скажіть одним словом? (Сніжною, блискучою, веселою…)
- Ми запросимо у гості справжню морозну зиму, порадуємо і ялинку, і гостей, і всіх, всіх чарівною зимою.(показ слайдів зимових пейзажів під музичний супровід)
- Хоч і багато розповіли ми про ялинку, але вона ще трішки сумна. Вона мабуть засумувала за пухким сніжком, біленькими сніжинками, матінкою – зимою.
- А якою для вас є зима? Скажіть одним словом? (Сніжною, блискучою, веселою…)
- Ми запросимо у гості справжню морозну зиму, порадуємо і ялинку, і гостей, і всіх, всіх чарівною зимою.(показ слайдів зимових пейзажів під музичний супровід)
Зима.
Хто це по лісі блукає?
Хто й чого тут шукає?
Діти
Доброго ранку, Зимо!
Ти не тривожся дарма:
Ми зайшли на хвилинку
До доні твоєї - ялинки.
Ми завітали до вас
У передсвятковий цей час.
Хай пісня і сміх тут лунають,
І царство зими звеселяють.
Зима.
Спасибі за добре слово,
Та поки триває розмова,
Я хочу у вас запитати:
Прийшли ви ялинку рубати?
Діти
Нам досить ялинчиних сліз!
Хай свідками буде нам ліс -
Деревам, кущам, звірині
Ми голосно кажемо...
Разом: Ні!
Прийшли ми сюди святкувати:
Сміятись, співать, танцювати -
Ялинка нам радість дарує,
Красою нам око милує!
Чи можна її ображати?
Не будем ялинку рубати!
Зима.
Чому ж тоді день за деньочком
Все більше у лісі пеньочків?
Пиляють, ламають, рубають -
На сльози ялин не зважають!
Діти.
Не гнівайся, Зимонько-мати!
Не будем ялинок чіпати.
Прийшли ми лише подивитись,
Красуні-ялинці вклонитись.
Хто це по лісі блукає?
Хто й чого тут шукає?
Діти
Доброго ранку, Зимо!
Ти не тривожся дарма:
Ми зайшли на хвилинку
До доні твоєї - ялинки.
Ми завітали до вас
У передсвятковий цей час.
Хай пісня і сміх тут лунають,
І царство зими звеселяють.
Зима.
Спасибі за добре слово,
Та поки триває розмова,
Я хочу у вас запитати:
Прийшли ви ялинку рубати?
Діти
Нам досить ялинчиних сліз!
Хай свідками буде нам ліс -
Деревам, кущам, звірині
Ми голосно кажемо...
Разом: Ні!
Прийшли ми сюди святкувати:
Сміятись, співать, танцювати -
Ялинка нам радість дарує,
Красою нам око милує!
Чи можна її ображати?
Не будем ялинку рубати!
Зима.
Чому ж тоді день за деньочком
Все більше у лісі пеньочків?
Пиляють, ламають, рубають -
На сльози ялин не зважають!
Діти.
Не гнівайся, Зимонько-мати!
Не будем ялинок чіпати.
Прийшли ми лише подивитись,
Красуні-ялинці вклонитись.
VI. Виготовлення новорічної листівки
-Щоб допомогти
ялинці, ми вирішили зробити вітальні листівки від імені ялинки, потім
розмістити їх на сайті нашої школи, на
дошці повідомлень школи, дитячого садочка, бібліотеці. Ми думаємо, що жителі
нашого села не залишаться байдужими і збережуть не одну лісову красуню.
Для роботи нам потрібен кольоровий папір, клей , ножиці, заготовки листівок, шаблони ялинки та ангелика і ,звісно, ваші працьовиті руки і фантазія.
Попередньо на кожному аркуші ми розмістили текст листівки .
Для роботи нам потрібен кольоровий папір, клей , ножиці, заготовки листівок, шаблони ялинки та ангелика і ,звісно, ваші працьовиті руки і фантазія.
Попередньо на кожному аркуші ми розмістили текст листівки .
Любі друзі!
Вітаю всіх із Новим
роком та Різдвом Христовим !Бажаю веселих свят і здійснення мрій. Я
звертаюсь до вас з проханням:"Збережіть красу нашої землі, не рубайте
ялиночки, залишіть нас у рідному лісі! А ми з нетерпінням чекатимемо вас у
гості."
Ваша ялиночка
Ваша ялиночка
Можете пофантазувати і прикрасити листівку.
Червоний колір на Україні здавна вважався найактивнішим, енергійним. Він символізує життя, урочистість. Тому підходить для урочистих подій. Жовтий – теплий колір, що символізує життя, радість. Білий – символ чистоти і невинності.
Червоний колір на Україні здавна вважався найактивнішим, енергійним. Він символізує життя, урочистість. Тому підходить для урочистих подій. Жовтий – теплий колір, що символізує життя, радість. Білий – символ чистоти і невинності.
Виготовлення
листівки
- Поточний інструктаж ( на картках - ТБ на уроках трудового навчання)
- Робота у групах. (Звучить музика, слайди зимових пейзажів)
- Поточний інструктаж ( на картках - ТБ на уроках трудового навчання)
- Робота у групах. (Звучить музика, слайди зимових пейзажів)
- Виставка учнівських робіт.
VII. Підсумок
Слайд 17
Учитель: Щоб не знищувати навколишній світ, не
руйнувати гармонію природи, ми з вами започаткуємо таку традицію: не рубати
ялинку, щоб поставити її на декілька днів у себе вдома.
-Любі звірятка, вам сподобалися листівки?
- Діти, а ви задоволені роботою на уроці? Що найбільше сподобалося?
- Як ви вважаєте, ми змогли сьогодні захистити ялинку?
- А яка ваша думка, звірята?
- Діти, а ви задоволені роботою на уроці? Що найбільше сподобалося?
- Як ви вважаєте, ми змогли сьогодні захистити ялинку?
- А яка ваша думка, звірята?
Котик. Ми
ялинку не зрубаєм - збережемо!
На гілках нехай співають пташки дзвінко,
Полохливий зайчик хай тут знайде хатинку,
А смачний сніданок – веселунка- білка.
На гілках нехай співають пташки дзвінко,
Полохливий зайчик хай тут знайде хатинку,
А смачний сніданок – веселунка- білка.
Лисичка. Не рубай ялинки! Бережи природу!
Наша ялинка
засяяла вогниками, вона вам дуже вдячна за співчуття, доброту і справжню
творчість.
Додаток
Казка «Ялинка»,
автор Каламай Софія.
Закружляли у танку сніжинки, посипався лапатий сніг. Він був усюди: на
дахах будинків у місті, на гілках дерев у лісі. Усе затихло, настав вечір.
У місті у кожному вікні видно вогники. Там усі метушаться, готуються до Нового року. Люди радіють настанню свята: готують смачні страви, прикрашають свої домівки сніжинками і гірляндами. Але яке ж свято без ялинки?
Міський ринок кишів лісовими красунями. Вони були надзвичайними і неповторними. Кожен мешканець міста хотів вибрати найкращу, адже завтра – Новий рік.
У лісі тиша. Маленька Ялиночка стояла зі своїми рідними посеред галявини й дивилась на нічне небо. Раптом заскрипів сніг. Хтось наближався. І перед Ялиночкою з’явилися двоє високих чоловіків. Вони були одягнені у теплі куртки, високі чоботи, рукавиці, шапки, шарфи. Один у руках тримав бензопилу. Ялиночка від страху затремтіла. Чоловіки підійшли ближче, почувся жахливий звук. Спочатку зрізали маму, потім упав батько, а згодом не стало і братика. Ялинки кричали, благали про порятунок, але люди їх не чули. Вони взяли деревця з собою і повезли до міста. Ялиночка залишилася сама-самісінька на галявині. Вона гірко плакала.
Настало свято. У місті загорілися бенгальські вогні, залунали пісні і сміх. Лише у лісі ніхто не святкував, тут усі сумували. І так кожного року напередодні новорічних свят у ліс приходить біда. Не задумуючись , люди все рубають і рубають ялинки, залишаючи після себе порожнечу і пеньки.
Схаменіться!!! Погляньте на землю, подивіться на ліс – легені планети. Вони хворі, вони страждають через вас!
А тепер загляньте у свої будинки! Ви там побачите живу мертву ялинку, яку через кілька днів викинете на смітник як непотріб. Звичайно, без ялинки свята не буде, але можна купити штучну замість живої, прикрасити свій дім гірляндами, новорічними композиціями, які створять вам святковий настрій. Бо, якщо цього не робити, то скоро ми вирубаємо всі ліси, і не буде ні звіряток, ні дерев, ні чистого повітря, ні свята.
Люди, бережіть природу! Не вирубуйте ялинки!
У місті у кожному вікні видно вогники. Там усі метушаться, готуються до Нового року. Люди радіють настанню свята: готують смачні страви, прикрашають свої домівки сніжинками і гірляндами. Але яке ж свято без ялинки?
Міський ринок кишів лісовими красунями. Вони були надзвичайними і неповторними. Кожен мешканець міста хотів вибрати найкращу, адже завтра – Новий рік.
У лісі тиша. Маленька Ялиночка стояла зі своїми рідними посеред галявини й дивилась на нічне небо. Раптом заскрипів сніг. Хтось наближався. І перед Ялиночкою з’явилися двоє високих чоловіків. Вони були одягнені у теплі куртки, високі чоботи, рукавиці, шапки, шарфи. Один у руках тримав бензопилу. Ялиночка від страху затремтіла. Чоловіки підійшли ближче, почувся жахливий звук. Спочатку зрізали маму, потім упав батько, а згодом не стало і братика. Ялинки кричали, благали про порятунок, але люди їх не чули. Вони взяли деревця з собою і повезли до міста. Ялиночка залишилася сама-самісінька на галявині. Вона гірко плакала.
Настало свято. У місті загорілися бенгальські вогні, залунали пісні і сміх. Лише у лісі ніхто не святкував, тут усі сумували. І так кожного року напередодні новорічних свят у ліс приходить біда. Не задумуючись , люди все рубають і рубають ялинки, залишаючи після себе порожнечу і пеньки.
Схаменіться!!! Погляньте на землю, подивіться на ліс – легені планети. Вони хворі, вони страждають через вас!
А тепер загляньте у свої будинки! Ви там побачите живу мертву ялинку, яку через кілька днів викинете на смітник як непотріб. Звичайно, без ялинки свята не буде, але можна купити штучну замість живої, прикрасити свій дім гірляндами, новорічними композиціями, які створять вам святковий настрій. Бо, якщо цього не робити, то скоро ми вирубаємо всі ліси, і не буде ні звіряток, ні дерев, ні чистого повітря, ні свята.
Люди, бережіть природу! Не вирубуйте ялинки!
Немає коментарів:
Дописати коментар